Zene ki/bekapcsolása
solarah online
A játék
A világról
Fejlesztés
Galeria
A csapat
Novellák
Fórum
GY.I.K.
Kapcsolat
Partnereink

A fórum felépítése
A Fogadó Játék témájában fórumos szerepjáték zajlik, az Egyeztetésben pedig ennek a megbeszélése. Ezekbe más témában ne írjatok. A Kérdések/válaszokba kérdéseket, az Ötletekbe pedig javaslatokat várunk. Offtopicban lehet beszélni a meccsről, Az oldalról pedig mindenféle hibabejelentésre, istenítésre és bejelentésekre van kitalálva.

Mi az az MMORPG?
A szó az angol Massively Multiplayer Online Role Playing Game rövidítése. Ez a műfaj csak interneten játszható, lényege, hogy a karaktered állandó, és mikor játszol, a többi hozzád hasonló játékossal egy térben, egy világban vagytok, együtt játszatok, több ezren. Olyan, mint az asztali szerepjáték, csak az 5-10 fős banda helyett kicsivel többen játszatok, és nem kalandmester mesél, hanem magad láthatod a világot.

Mennyit kell fizetni a játékért?
SEMENNYIT. És ezt mi komolyan is gondoljuk. Meglepő, hogy sokan közületek (leendő játékosok közül) nem értetek egyet velünk. Ha lehet ingyenes is ne akarjatok fizetőset :D:D

Mégis, miből fedeziket a szerverköltségeket?
Mint az manapság a szabad, opensource közösségben elterjedt, bízunk benne, hogy akinek tetszik a játék, támogat minket. Sokan azt mondtátok, ezért akár fizetnétek is - erre lesz lehetőség, de szeretnénk mindenki számára elérhetővé tenni a játékot.

Mikorra készül el a játék?
Nehéz megmondani. Mi úgy számolunk, hogy kb. két év múlva már játszható verziót kaphattok, de ha a program, a szabályrendszer és Hatváros hamarabb elkészül, akkor előbb is. Emellett igyekszünk mindig valami friss tartalmat mutatni, legyen az akár concept kép, akár egy ütős video :)

Miért csináljátok?
Hobbiból, munka, suli mellett. Ezért ne várjatok gyors fejlődést, de természetesen beleadunk mindent. A célunk pedig az mmo műfaj másfajta megközelítése, és egy valódi, asztalihoz hasonló szerepjátékos élmény visszaadása, a számítógép nyújtotta lehetőségeket kihasználva.

Milyen világon játszódik a Solarah?
A legnépszerűbb magyar fantasy világot, Ynevet választottuk a játék alapjául. Kellően kidolgozott, sok leírás, novella, regény játszódik már a földjén, így egyrészt sokaknak nem lesz idegen a világ, másrészt a különböző írásokkal színesebbé tehetjük a világ könyvtárait. Emellett a csapatból sokan szeretik a világot, és nem titkolt célunk, hogy megalkothassuk azt, amit eddig csak elképzelhettetek. Emiatt persze óriási a felelősség rajtunk, de reméljük kiálljuk a próbát.

Mely fajok lesznek játszhatóak?
Egyelőre az öt alapfaj (ember, elf, félelf, törpe, udvari ork) két nemben. Későbbiek során lehetséges, hogy az elfeledett, speciális fajokból is bekerül pár a játszhatóak közé.

Lesznek kasztok?
Nem. Vagyis nem úgy ahogy eddig. Az elején csak a számodra szimpatikus képzettségeket veszed fel, és a játék során alakítod a karaktered, "kasztosodsz" a fejlődések során. A kaszt felvétele pedig nem egy gombnyomás lesz, hanem egy hosszabb küldetéssorozat, melyet a megcélzott céh vezetőitől kapsz majd.

Melyik M* szabályrendszert használjátok?
Egyiket sem. Teljesen saját rendszert használunk melynek központjában a képzettségek állnak. Másik fontos tulajdonsága az, hogy elég jól tudja helyettesíteni a kalandmesteri kontrollt.

Hogy működik a fejlődés?
A fejlődés nem XP/TP alapú, hanem dinamikus. Az a képzettséged fejlődik amelyiket használod. Természetesen ezek a képzettségek kihatnak egymásra és nem egyenlő arányban lassítják egymás fejlődési sebességét, így ha akarsz lehetsz mestere egy szakmának, de ezermester is, aki mindenhez ért egy kicsit. Szabad vagy.
Természetesen a KP is el lett vetve, ugyanis ez sem nagyon illik a dinamikus fejlődéshez, de a képzettségeknek lesznek fejlettségi/tanulási szakaszai, melyek között csak egy mester segíthet át - tehát a gyakorlat mellett elméleti oktatásra is szükséged lesz a fejlődéshez.

Mi történik ha karakterünk elhalálozik?
Halálozás esetén természetesen a morális szempontokat figyelembe véve nem kell új karaktert kezdeni, hanem a legközelebbi nagyobb településen „ébred” majd karakterünk. Ez felvet egy olyan hibát is, hogy ha messze vagyunk a városoktól és el akarjuk adni a cuccainkat egyszerűbb lenne elhaláloznunk? Erre a válasz egyértelmű NEM, ugyanis a halál eléggé keményen büntetve lesz.

Lesznek klánok?
Természetesen lesznek, megpróbáljuk feldolgozni Ynev összes híresebb csoportosulását, de emellett a játékosok is alapíthatnak majd sajátot.

Milyen „ynevi” szervezetek lesznek? Lehetek Dartonita paplovag Rowonból?
Természetesen az összes jelentősebb klán, szervezet, szekta, lovagrend képviseltetni fogja magát, és ha Dartonita akarsz lenni, akkor azt is megteheted. (Sőt talán Airun nagymesterrel is találkozhatsz)

Mire lesz kihegyezve a játék?
A Solarah megpróbálja a lehető leginkább visszaadni az asztali szerepjáték élményét, így a játékmenet és szabályrendszer is e köré épül. Tehát a játék leginkább az intellektuális szerepjátékot helyezi a középpontba. Ennek fényében a tizenkétéves vérpistikék ki lesznek vágva a szerverekről.

A Slan-pszi, vagy a mozaikmágiát hogy tudjátok majd eredeti hangulatban visszaadni?
A varázslatokat is egyenként átválogatjuk majd, a 95%a viszont biztos hogy benne marad. A Slanok Belső Ideje valószínűleg nem fogja visszaadni azt a hatást, amit egy gyorsan mozgó ember képességeit és látványvilágát visszaadná (sajna single playerben jobb lenne, kb. mint a Prince of Persiában).

És a mozaikmágia?
Azzal kapcsolatban csak annyit mondhatok, hogy úgy lehet majd összeilleszteni a varázsigéket, ahogy nem szégyelli a karakter. Egyedül a tudásod és manapontod korlátoz majd.

Lesznek a KM-ek a játékban?
Hát a KM az asztali játékban egyszemélyes isten volt, itt inkább erősen korlátozzuk majd az admin-karaktereket. Vagyis nem arra lesznek hogy mindenkit lenyomjanak, hanem hogy ésszel segítsék a JK-kat, és az esetleges játékbeli problémákat szűrjék és kiiktassák. A kalandmesteri kontrollt pedig megpróbáljuk a szabályrendszerrel biztosítani.

Ynev hatalmas terület... le lehet modellezni egyáltalán az egészet? És bebarangolni is évek kellenek majd?
Arányosan kicsinyített területek lesznek. Lehet majd mindenfele mászkálni, de nem lesz olyan hatalmas hogy évek teljenek el.. meg ott vannak a közlekedőeszközök is.

Milyen platformokon lesz elérhető?
Windowson és Linuxon is futni fog a játék.

Milyen gépre lesz szükség a futtatáshoz?
Egy középkategóriás gépen minden gond nélkül futni fog a játék. De ha neked ennél erősebb vasad van azt is kihasználhatod a gépigényesebb funkciók bekapcsolásával. (Konkrét gépigényt majd későbbi tesztek után teszünk közzé.)

Milyen megjelenítési stílusra lehet számítani?
Hasonlítani látványvilágban nem szeretnénk semelyikhez, inkább elmondjuk nagy vonalakban, hogy mire számíthattok teljes beállításokkal (tervek szerint):
- Részletgazdag, kidolgozott világ.
- Realisztikus textúrázás (festett, de nem meseszerű)
- Ambient tükröződés (a környezet a fémekről, tükröződő felületekről vissza fog verődni, persze nem azonos mértékben)
- NormalMapping (domborművek, vésett páncélok, karcok, pajzsok, stb...)
- Particle effektek (Varázslás, pszi, tűz, stb..)
- Kompozitor effektek (hdr, bloom, motion blur, stb)

Hogyan érhetlek el titeket?
Kapcsolatba léphetsz velünk az info@silentvertigo.hu címen e-mailben, vagy mindig megtalálsz valakit IRCneten a #Solarah csatornán.

Milyen kameranézet lesz?
A kamera TP - harmadik személyű - nézetben mutatja a karaktert, tehát kívülről, de teljesen szabadon mozgatható, és van lehetőség FP, azaz egyes szám első személyű nézetre is, mely tovább növelheti a szerepjátékos élményt.

A karakter jellemét előre kell majd beállítani vagy a cselekedetektől függ majd?
Is-is. Karaktergenerálásnál természetesen beállíthatod a karakter jellemét, ami kihat majd egyrészt az njk-k hozzáállására hozzád képest, másrészt a te lehetőségeidre a párbeszédben. Ugyanakkor ha olyat teszel, ami nem felel meg a jellemednek, akkor az torzulni fog, és ha vérengzésbe kezdesz, könnyen a halál jellemnél találhatod magad.

Lesz PvP? (Játékos-játékos elleni harc)
Természetesen lesz. Bárkit kihívhatsz majd párbajra, akár karddal, akár lanttal, rátámadhatsz az erdőben, vagy üldözheted és kivégezheted fejvadászként. Sőt, ha a kocsmában feszült helyzet lép fel, az öklöd mellett szék- és asztallábakkal üthetsz mindenkit, akit érsz. :)

Időjárás? Napszakok?
Egy játékbeli nap tíz órának felel majd meg, a napszakok természetesen változnak, és igen szép lesz a naplemente :) Az időjárás szintén terület-éghajlatfüggően változik, mitöbb, időjóslás képzettséggel kicsit tisztább képet kaphatsz arról, biztosan hajóra akarsz-e szállni.

Mi van a biológia szükségletekkel?
Ha életben akarsz maradni, enned, innod kell, és aludni sem árt.

Lesznek nyelvek?
Lesznek, kezdetben ismered fajod nyelvét és a közös nyelvet, a többit tanulnod kell. Ha ismeretlen nyelven beszélnek, azt pedig nemigazán fogod megérteni :)

solarah online
creative commons license

silentvertigo  |  design:  kicsy  |  zene:  spectral analysis  |  rajz:  tikos péter

Ahol azt másképp nem jellezzük, ott az oldalon található minden írás, kép, zene és egyéb tartalom a Creative Commons "Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország" licensze szerint érhető el. Az oldalon megjelenő hozzászólások szerzőik tulajdonát képezik, azokért az oldal szerkesztője felelősséget nem vállal.
Firefox Játékfejlesztés.hu PHP MySQL

Fatal error: Call to undefined function session_unregister() in /home/yscik/silentvertigo.hu/solarah/mods/out.php on line 14