Zene ki/bekapcsolása
solarah online
A játék
A világról
Fejlesztés
Galeria
A csapat
Novellák
Fórum
GY.I.K.
Kapcsolat
Partnereink
Miracle Adeptia Guns Urrus Sorrate

Aki ráismert az ókyr kifejezésre, az már játszott, vagy hírből ismeri az első magyar szerepjátékot a M.A.G.U.S.-t. Aki nem, annak most megsúgom, hogy egy a játék világában létező fajnak (kyr) a nyelvén a Kalandorok Krónikáit jelenti.

Több mint tíz évvel ezelőtt jelent meg a kezdő szabálykönyv, az Első Törvénykönyv vagy ahogy a rajongók becézték, A Nagy Zöld. Azóta bizony sok víz lefolyt a Dorlanon, rengeteg kiegészítő, és regény/novellagyűjtemény jelent meg. Eközben óhatatlanul alakult a kontinens (Ynev) arculata, tisztázódott a történelme, és lassan eljött az az idő amikor már nem lehet pár szóval elintézni egy év eseményét.
Megérett egy számítógépes adaptációra…

Természetesen voltak próbálkozások az elmúlt években, de komolyabb eredményt csak 1-2 asztali játékhoz való segédprogram tudott felmutatni. Sejthető volt hogy nem igazán lehet egy ilyen részletgazdag asztali játékot egy Diablo vagy egy Baldur’s Gate típusú PC játék keretei közé szorítani. Az ötletet egy kulcsszóban össze tudom foglalni, mely a Silent Vertigo alapítótagjai fejében vert kiÁcsolhatatlanul szöget:

MMORPG

A szó az angol Massively Multiplayer Online Role Playing Game rövidítése. Ez annyit jelent hogy az ebbe a kategóriába eső Szerepjátékok kizárólag online (azaz interneten) játszhatsz, több ezer másik játékossal együtt.
Nos mi azt szeretnénk elérni, hogy Ynev virtuális megfelelőjére bejelentkezik a karakter… és azt csinál amit akar… pontosabban amit a többiek és az NJK-k engednek.

Vessünk egy pillantást a Karrde által említett kapunkon keresztül a folyamatosan épülő/szépülő világunkba, a hatalmas kontinensre, Ynevre. A látvány lélegetelállító, hihetetlen távlatok és lehetőségek várnak: a káprázatos Erigow égbetörő tornyai; Toron hatalmas karvell-flottái; Alidar városából kiszűrődő, gyöngyöző női kacajok; Sirenar aranylevelű erdői; a Sheral örök hófedte hegycsúcsai; az Ibara végtelen homokdűnéi és oázisai; Yllinor végeláthatatlan ménesei; Predoc mézédes óborai; Shadon aranypándélos dicső lovagjai; Pyarron az emberi kultúra déli fellegvára; és persze a kontinens leghatalmasabb metropolisza Erion, ahol egy kalandozó ezer álma válhat valóra…
De, ahogy egy csúf kopasz varázsló mondta: „az élet nem csak játék és mese!” Nincs olyan pillanat, hogy ne dúlna éppen háború valamelyik vidéken.
Sötétebbnél sötétebb foltok is helyet követeltek maguknak Ynev tarka térképén: Ediomad ezerajkú szörnyei, kiknek egy kurtán odavetett hatalomszó ezer halált oszthat; Gro-Ugon soha nem nyugvó ork hordái számtalanszor dúlták fel az Északi szövetséget, Gorvik fennhéjázó embernépe, ha épp nem egymással „játszanak árnyháborút”, a szomszédokban találnak állandó ellenséget; a messziről elkerült, Elátkozott Vidék, mely régen Észak legszebb lankáit takarta; és persze az örök mumus Krán, mely négy betű mindenkor a gonoszt és a démoni rosszat jelenti minden jólelkű lényben.

Persze nincsen rózsa tövis nélkül, és ilyen a világ. Lehetsz rossz és küzdhetsz még rosszabbal, vagy áldásod adhatod egy meddő asszonyra, s csodájára járna a falud. A Te falud.
Lehetsz meglapuló félelf yllinori határvadász, melynek a torkában dobog a szíve az első éles bevetésen, a Fekete Határon. Küzdhetsz a Kék Herceg ellen a soron következő Zászlóháborúban, mint a Vihargárda egy tisztje. Vezethetsz expedíciót egy rég kihalt humanoid faj után egy csapat Krad lovaggal a világ eldugott zugába. Rombolj le egy falut pusztító villámmágiáddal, s jelöld ki városállamod új határait. Vagy épp ellenkezőleg, kelj a gyengék védelmére és töröld el a gonoszt Sogron tüzével Ynev színéről. Segíts felfedezni egy új mindennél nagyobb mithrill-telért Tarin hegységben néped megtisztelt tudósaival karöltve. Védd magad Tiadlanért és a Dorcháért a szellemed és pengéd erejével az ellened rontó Kard lovagokkal szemben…
Vagy csak egyszerűen vándorolj és költs mélabús hőskölteményeket, s kereskedj azzal a jóval mit két erős kezed munkájával elértél…

Ilyen lesz hát? Remélem igen. Mert ez az, amire vállalkoztunk…

Folyamatosan bővülő terület, megújuló választék, lassan kristályosodó játékrendszer az mit ígérhetünk, s kis szerencsével már nem kell soká várnunk hogy a Kapu melyen az imént átnéztél, aktiválódjon, rúnái felizzanak, és utat nyissanak nekünk Torozon Tavernájába…

Quest

solarah online
creative commons license

silentvertigo  |  design:  kicsy  |  zene:  spectral analysis  |  rajz:  tikos péter

Ahol azt másképp nem jellezzük, ott az oldalon található minden írás, kép, zene és egyéb tartalom a Creative Commons "Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország" licensze szerint érhető el. Az oldalon megjelenő hozzászólások szerzőik tulajdonát képezik, azokért az oldal szerkesztője felelősséget nem vállal.
Firefox Játékfejlesztés.hu PHP MySQL

Fatal error: Call to undefined function session_unregister() in /home/yscik/silentvertigo.hu/solarah/mods/out.php on line 14